Sunday, 6 Oct 2024

Skuteczna optymalizacja strony pod SEO. 10 najważniejszych elementów przy optymalizacji kodu i treści.

Prawidłowa optymalizacja strony to pierwsze przykazanie pozycjonera. Niestety jest ono bardzo często pomijane. Większość specjalistów SEO poświęca główną uwagę Link Buildingowi, spychając lub całkowicie pomijając kwestie związane z optymalizacją kodu i treści. W tym artykule postaram się przedstawić kilka (według mnie) najważniejszych czynności od jakich powinieneś zacząc optymalizację swojej witryny.

Efektywnie wykorzystaj znacznik TITLE

Tytuł witryny to kluczowy element w trakcie pozycjonowana strony. Tag TITLE jest umieszczany na początku kodu HTM. Pamiętaj o tym aby zawierał najważnieszcze słowa kluczowe na które sie pozycjonujesz.

Zadbaj prawidłowe o linkowanie wewnętrzne.

Linkuj do podstron odnośnikami tekstowymi zawierającymi słowo kluczowe (w anchorze). Zadbaj o to aby poruszanie sie po Twojej stronie było jak najbardziej wygodne i przejrzyste dla użytkownika.

Używaj atrybutów no/dofollow.

Pamiętaj o tym aby linki do mało znaczących podstron takich jak np. podstrona z logowaniem, regulaminem, polityką prywatności itp. miały atrybut nofollow. Również w przypadku linków wychodzących poza Twoją witrynę (tzw. linków wewnętrznych) powinieneś rozważyć tę opcję.

Zmniejsz stosunek kodu do treści.

Treść w Twojej witrynie powinna mieć większą objętość aniżeli kod html. Jeśli jest inaczej – postaraj się to zmienić.

Zoptymalizuj artykuły.

Zastosuj formatowanie tekstu, które nie tylko poprawi jego jakosć wizualną ale również przyczyni się do lepszych pozycji w wyszukiwarkach. Pamiętaj o stosowaniu takich znaczników jak h1, h2, strong, i, u itp.

Zmniejsz rozmiar plików obrazkowych.

Duży rozmiar plików obrazkowych w witrynie może znacząco wpłynąć na pozycje w wyszukiwarkach. Jednym ze sposobów na utrzymanie stosunkowo niskiego rozmiaru pliku jest jego odpowiednia kompresja. Pamiętaj również o tym aby nie przesadzać z ilością obrazków na swojej stronie. Faktem jest, że strona z ładnymi obiektami graficznymi wplecionymi w treść wygląda bardziej atrakcyjnie. Niestety jednak ich duża ilość znacząco wydłuży czas oczekiwania na wczytanie się Twojego serwisu. Kiedy ładowanie strony internetowej zajmuje dużo czasu, użytkownicy często rezygnują z oczekiwania. To nie stanowi jednak największego problemu. Zbyt długie ładowanie się strony może znacząco obniżyć jej pozycję w rankingu Google.

Zmień nazewnictwo plików obrazkowych.

Nazwa pliku obrazkowego to także dobry pomysł na umieszczenie słowa kluczowego. W przypadku obrazków masz do dyspozycji aż 3 miejsca na zamieszczenie keywordów. Są nimi: wyżej wspomniana nazwa pliku, atrybut title oraz atrybut alt (więcej o nim w poniższym podpunkcie).

Pamiętaj o “ALTach”.

W jaki sposób tagi ALT mogą poprawić pozycję w wyszukiwarkach? Używanie znaczników ALT to strategia, która często jest pomijana. Obrazy na Twojej stronie mogą tworzyć doskonały wygląd, który jest estetyczny dla odwiedzających, ale jeśli nie używasz tagów ALT, te obrazy nie pomogą Ci zwiększyć pozycji w rankingu wyszukiwarek. Wyszukiwarki nie wyświetlają obrazów podczas indeksowania Twojej witryny. Jeśli jednak zastosujesz znaczniki ALT do swoich obrazów, wyszukiwarki zobaczą tekst umieszczony w tych tagach. Daje to właścicielowi witryny możliwość dołączenia opisu obrazu zawierającego odpowiednie słowa kluczowe.

Unikaj technologii Flash.

Flash może przyciągać uwagę, ale jest zazwyczaj mało wygodny dla odwiedzających. Ponadto nie wszyscy użytkownicy będą mieli możliwość wyświetlać witryny w tej technologii. Nie mówiąc już o wyszukiwarkach, które mogą pominąć dane treści w procesie indeksowania.

Stosuj przyjazne adresy URL.

Przyjazny adres URL to taki w którym niema szeregu niepotrzebnych liczb oraz znaków specjalnych. Podczas tworzenia takiego adresu do danej podstrony powinieneś pamiętać o zamieszczeniu w nim słowa kluczowego. Przykład: mojastrona.pl/czym-jest-kredyt-hipoteczny.html

To już wszystkie wskazówki na dzisiaj. Oczywiście jest ich znacznie więcej ale postarałem się wybrać te najbardziej kluczowe, mające bezpośredni wpływ na pozycjonowanie.

Podobne wpisy