Sunday, 6 Oct 2024

Rodzaj towaru a typ opakowania

Chociaż wydaje się, że to towar i jego jakość ma priorytetowe znaczenie w całym ciągu produkcyjnym, to jednak nie możemy zapominać o opakowaniu. To właśnie dobrze dobrane opakowanie będzie stanowić funkcję ochronną, informacyjną, praktyczną oraz promocyjną. To dlatego na ostatni etap produkcji zwraca się coraz większą uwagę. Poznaj rolę opakowania ze względu na rodzaj produktu.

Opakowanie do transportu

To najczęściej opakowania zbiorcze, na przykład na tzw. paletach. Funkcją takiego opakowania jest przede wszystkim bezpieczny transport oraz możliwość wygodnego magazynowania oraz eksponowania dużej partii produktów, zanim trafi ona w pojedynczych sztukach do ostatecznych klientów. Pamiętajmy, że w tym aspekcie opakowanie towaru ma ogromne znaczenia, patrząc na wydajność transportu oraz dostaw, ale też efektywne zarządzanie zapasami na magazynie.

Opakowanie praktyczne

Nie da się ukryć, że opakowanie stanowi barierę ochronną dla ostatecznego produktu. Musi być właściwie dobrane, uwzględniając użytkowanie towaru, przydatność do spożycia czy sposób przechowywania. Opakowanie ma też ułatwiać korzystanie z produktu. To właśnie dlatego producenci wciąż zaskakują nowymi formami, które korzystnie wpływają na komfort stosowania danej rzeczy i mowa tu nie tylko o artykułach spożywczych.

Opakowanie ekologiczne

Rzeczywiście, dzisiaj praktycznie każdy producent maszyn pakujących zwraca uwagę na ekologiczność. W ofertach pojawiają się coraz częściej urządzenia, które służą do systemu opakowań papierowych i innych BIO oraz tych, które można poddać recyklingowi. Niejedna pionowa maszyna pakująca nadaje się właśnie do tworzenia opakowań towarów, które są w pełni bezpieczne dla środowiska. Pocieszający jest fakt, że ogólno pojęta produkcja zwraca uwagę na ekologię i zaczyna eliminować plastik, chociażby właśnie z funkcji pakującej, jeśli jest to tylko możliwe.

Opakowanie a promocja

Dzisiaj opakowanie stanowi funkcję marketingową i nie ma co do tego żadnej wątpliwości. Oczywiście w ten sposób nie jest wykorzystywane na etapie transportu czy magazynowania, ale w partiach pojedynczych, kiedy ma zachęcać potencjalnego klienta do zakupu. Na opakowaniu znajdują się obowiązkowe informacje o produkcie, ale z marketingowego punktu widzenia bardziej liczy się design i przyciągnięcie uwagi. Podstawą jest wyróżniająca się forma opakowania oraz kolor – to właśnie odpowiednio dobrana barwa najbardziej przyciąga uwagę.

Podobne wpisy