Czy warto ukończyć kurs pozycjonowania?
Prowadzisz firmowy blog np. dla sklepu internetowego i chcesz, aby odwiedzało go coraz więcej osób?
Nie posiadasz jednak wiedzy, która mogłaby w tym pomóc, a nie chcesz spędzać wielu godzin na jej poszukiwaniu? W takiej sytuacji idealnie sprawdzi się kurs pozycjonowania stron internetowych.
Dlaczego warto ukończyć kurs SEO i przede wszystkim, czego możemy się z niego dowiedzieć? O tym poniżej.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron internetowych (z ang. search engine optimization, SEO) to proces optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek głównie Google. Polega on na dostosowaniu treści, struktury kodu strony do wymagań algorytmów wyszukiwarek, tak aby była ona, jak najbardziej przyjazna dla użytkowników i robotów indeksujących. Pozycjonowanie stron obejmuje zarówno działania wewnętrzne, jak i zewnętrzne. W dobie zmian, jakie zachodzą w mechanizmach indeksowania oraz ogromnej konkurencji (każdy chce znaleźć się w wynikach jak najwyżej) umiejętność pozycjonowania jest niezwykle cenna dla każdego, kto prowadzi działalność w sieci.
Czego dowiemy się na szkoleniu SEO?
Każdy dobrze przygotowany kurs ma to do siebie, że zbiera dużą porcję wiedzy i podaje ją w przystępnej formie. Poza tym wiedza ta jest zwykle podzielona według stopnia zaawansowania. Możemy ukończyć kurs podstawowy, średnio zaawansowany oraz zaawansowany. Warto dodać, iż kursy są dostępne w różnych formach: video, tekstowych, a nawet podcastów. Tak robi np. firma funkymedia.pl. Dzięki takiemu podziałowi i zróżnicowanej formie prezentacji wiedzy każdy może podnosić swoje kompetencje. Kurs pozycjonowania pomoże dowiedzieć się między innymi o tym:
– jak działa Google i inne wyszukiwarki oraz jak oceniają i rankują strony,
– jak przeprowadzić analizę słów kluczowych i konkurencji oraz jak wybrać najlepsze frazy dla naszej strony,
– jak tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem SEO oraz jak je dystrybuować i promować je w sieci,
– jak mierzyć i monitorować efektywność naszych działań SEO oraz jak je optymalizować i dostosowywać do zmieniających się warunków,
– jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console, Google Analytics, Google Keywords Planner.
Odczarujmy kilka branżowych terminów: content marketing, frazy kluczowe, link building
Nieodłącznym elementem każdego kursu jest to, że poznajemy różne, często nowe terminy, których wcześniej mogliśmy nie znać. W przypadku pozycjonowania będą to m.in.:
– content marketing, to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych treści dla określonej grupy docelowej. Tworzone treści mogą być różnego rodzaju, np. artykuły, e-booki, infografiki, podcasty, video, filmy.
– frazy kluczowe to słowa lub wyrażenia, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki, szukając informacji na dany temat. Frazy kluczowe są podstawą, ponieważ pozwalają na dopasowanie treści strony do zapytań użytkowników i poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania.
– link building to proces zdobywania linków zwrotnych (backlinków) z innych stron do naszej strony. Linki zwrotne są ważnym czynnikiem SEO, ponieważ świadczą o popularności i autorytecie naszej strony w oczach zarówno wyszukiwarek, jak i użytkowników.
Dlaczego warto ukończyć kurs pozycjonowania?
Istnieje co najmniej kilka powodów, dla których warto ukończyć kurs pozycjonowania. Oto kilka z nich:
– zdobycie cennej wiedzy i umiejętności z zakresu SEO i marketingu internetowego,
– poprawienie widoczności i ruchu na swojej stronie co przekłada się na konwersję i sprzedaż,
– oszczędność pieniędzy na zlecaniu pozycjonowania innym podmiotom lub płaceniu za reklamy, aby pozyskać ruch na stronę,
– rozwijanie się zawodowo i możliwość znalezienia ciekawej pracy w branży SEO,
– zrozumienie kluczowych zagadnień, co może przydać się, jeśli jednak zdecydujemy się oddać pozycjonowanie firmie zewnętrznej.
Podsumowanie
Kurs pozycjonowania to inwestycja w rozwój firmy lub swój własny na rynku pracy. Po kilkunastu godzinach jesteśmy w stanie podjąć się pierwszych działań, które w perspektywie kilku tygodni mają szansę przynieść pierwsze efekty. Co ważne, rozwój internetu sprawia, że umiejętności tego typu można stale rozwijać, przez co możemy zapomnieć o monotonii.